Politica de securitate a datelor cu caracter personal

1. NOTA DE INFORMARE PRIVIND PROTECTIA DATELOR PERSONALE

Conform cerintelor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata si ale Legii nr. 506/2004 privind SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. are obligatia de a administra în conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizati despre dumneavoastra, un membru al familiei dumneavoastra ori o alta persoana.

Scopul colectarii datelor este: oferirea de servicii de asigurare precum si servicii specifice  sistemului financiar-bancar. Datele vor fi folosite si pentru activitati de marketing referitoare la produsele SC GOYA ONLINE STORE S.R.L., precum si a serviciilor oferite de partenerii sai.

Sunteti obligat(a) sa furnizati datele, acestea fiind necesare: pentru identificarea dumneavoastra in vederea stabilirii relatiei contractuale dintre dumneavoastra si Furnizorul de produse/servicii pentru a putea intra in posesia produsului/serviciului cumparat; pentru trimiterea de informari/anunturi cu privire la ofertele aparute. Refuzul dvs. determina imposibilitatea crearii unei oferte conforme cu cele solicitate.

Informatiile înregistrate sunt destinate utilizarii de catre operator si sunt comunicate numai urmatorilor destinatari: agentilor economici (Furnizorilor de produse/servicii) inclusiv companiilor de asigurare si partenerilor ce au un contract semnat cu Operatorul.

Conform Legii nr. 677/2001, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a va adresa justitiei. Totodata, aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor*. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata la notificare(a)goya.ro. De asemenea, va este recunoscut dreptul de a va adresa justitiei. Datele dumneavoastra nu vor fi transferate în alte state.

Observatie:

*orice persoana are dreptul de a se opune, pentru motive legitime, la prelucrarea datelor ce o privesc. Acest drept de opozitie poate fi exclus pentru anumite prelucrari prevazute de lege (de ex.: prelucrari efectuate de serviciile financiare si fiscale, de politie, justitie, securitate sociala). Prin urmare, aceasta mentiune nu poate figura daca prelucrarea are un caracter obligatoriu; 

*orice persoana are, de asemenea, dreptul de a se opune, în mod gratuit si fara nici o justificare, la prelucrarea datelor sale personale în scopuri de marketing direct.

2. DATE CU CARACTER PERSONAL

Prin intermediul Site-ului utilizatorii pot furniza SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. informatii referitoare in special la date personale (precum nume, adresa, adresa de e-mail, numere de telefon), modul in care sunt utilizate sau intentioneaza sa fie utilizate produsele si/sau serviciile publicate pe Site, dar poate include si alte informatii aflate in stransa legatura cu utilizarea serviciilor si/sau produselor solicitate.

Orice persoana care acceseaza Site-ul si care ofera date sau informatii cu caracter personal, inclusiv prin intermediul formularelor de comanda de pe acest Site, isi manifesta acordul in mod expres si neechivoc pentru urmatoarele:

  • marketing (inclusiv marketingul direct) constand in efectuarea de comunicari comerciale si comercializarea produselor si serviciilor publicate pe Site, precum si a produselor si serviciilor SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. , prin orice mijloc de comunicare, mai putin apelarea automata care nu necesita interventia unui operator uman;
  • in scopul furnizarii serviciilor sau produselor prezentate pe Site, incluzand procesarea comenzilor sau cererilor utilizatorului, facturarea, recuperarea debitelor, solutionarea cererilor si a reclamatiilor, prevenirea/depistarea fraudelor;
  • stocarea si procesarea acelor informatii care ajuta SC GOYA ONLINE STORE S.R.L.sa imbunatateasca relatia cu utilizatorii/abonatii/cumparatorii;
  • prelucrarea acestor date si informatii personale de catre SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. in vederea efectuarii de studii de piata;
  • alte activitati intreprinse de SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. si permise de lege, ce nu fac obiectul unei aprobari din partea utilizatorului.

SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. are dreptul de a dezvalui informatia unor terte persoane, in conditiile legii. 

Accesarea Site-ului in continuare echivaleaza cu acceptul utilizatorilor asupra procesarii datelor cu caracter personal in scopurile mai sus prezentate. În cazul in care utilizatorul nu doreste ca SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. sa proceseze datele cu caracter personal intr-unul sau anumite scopuri dintre cele mentionate mai sus, utilizatorul va trimite o scrisoare catre SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. la notificari(a)goya.ro. Utilizatorii care furnizeaza SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. date cu caracter personal prin intermediul accesarii Site-ului au toate drepturile si obligatiile prevazute in Legea 677/2001, respectiv dreptul de acces si interventie la acestea, de opozitie cu privire la prelucrarea acestora, de a nu fi supus unei decizii individuale, precum si de a se adresa justitiei.

SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. certifica faptul ca va respecta drepturile conferite de Legea nr. 677/2001 privind protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, a Legii nr. 365/2002 privind comertul electronic, precum a Ordonantei nr. 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta cu modificarile ulterioare. Printre aceste drepturi se numara (enumerarea neavand un caracter limitativ):

  • dreptul de a cere SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. sa va confirme daca prelucreaza sau nu datele dumneavoastra personale, in mod gratuit pentru o solicitare pe an;
  • dreptul de a cere SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. sa rectifice, actualizeze, blocheze sau sterge, in mod gratuit, acele date furnizate a caror prelucrare nu este conforma dispozitiilor Legii nr. 677/2001;
  • dreptul de a cere SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. sa inceteze, in mod gratuit, prelucrarea datelor sale personale;
  • dreptul de a cere SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. sa inceteze expedierea de mesaje promotionale. Orice astfel de cerere/notificare se va data, semna si trimite de catre persoana inscrisa in baza de date prin e-mail la adresa info(a)goya.ro

3. SIGURANTA TRANZACTIILOR

Societatea recunoaste importanta respectarii tuturor procedurilor legale necesare, legate de siguranta datelor personale, precum si a tranzactiilor electronice, si a luat in acest sens toate masurile necesare, prin metodele cele mai moderne si mai performante, pentru a oferi cel mai inalt grad de siguranta posibil. Toate informatiile legate de datele personale ale utilizatorilor/abonatilor sunt tratate ca date confidentiale. Societatea a adoptat proceduri care protejeaza datele confidentiale pe care utilizatorii/abonatii le ofera prin intermediul website-ului sau in orice alt fel (de exemplu telefonic). Aceste proceduri protejeaza datele utilizatorilor/abonatilor in fata oricarei accesari nepermise sau divulgari, furt sau utilizare neconforma, modificare sau distrugere, ajutand de asemenea la certificarea faptului ca datele acestea sunt exacte si sunt utilizate corect.

Firewall 

Accesul la sistemele Societatii (servere) este controlat de un firewall, care permite utilizarea anumitor servicii de catre utilizatori/abonati, interzicand in paralel accesul la sisteme si baze de date si informatii confidentiale ale Societatii. 

Confidentialitatea tranzactiilor 

Asa cum se mentioneaza mai sus, respectarea confidentialitatii se subintelege. Toate informatiile transmise de utilizator/abonat sunt confidentiale, Societatea luand toate masurile necesare astfel incat acestea sa fie utilizate doar in masura in care acest lucru este considerat necesar in contextul serviciilor oferite. Doar angajatii autorizati au acces la informatiile cu privire la tranzactii si doar cand acest lucru este absolut necesar. 

Solutii de plata securizate 

Produsele/serviciile de pe acest site web sunt comercializate prin intermediul solutiilor de plata online oferite de PAY U. In vederea eliminarii riscului ca datele dumneavoastra sa intre in posesia si sa fie folosite abuziv de terte persoane:

  • PAY U garanteaza securitatea sistemelor informatice. 
  • Informatiile privind datele cardului bancar (numar de card, data expirarii etc.) nu vor fi transferate sau stocate pe serverele SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. sau pe serverele PAY U.
  • In cazul sistemului 3D Secure pentru plata cu carduri Visa sau MasterCard, datele legate de cardul dumneavoastra sunt introduse direct in sistemele Visa sau MasterCard, iar in cazul in care cardul dumneavoastra a fost emis de catre o banca certificata in sistemul 3D Secure, autorizarea tranzactiei se face doar dupa autentificarea dumneavoastra in acest sistem - introducerea unui cod/parola secreta stiuta numai de dumneavoastra, similar codului PIN la tranzactiile de la ATM.

Orice incercare de a accesa datele personale ale altui utilizator sau de a modifica continutul site-ului sau de a afecta performantele serverului pe care ruleaza site-ul, va fi considerata o tentativa de fraudare a site-ului si va pune in miscare cercetarea penala impotriva aceluia sau acelora care a(u) incercat acest fapt.

4. POLITICA DE SECURITATE A DATELOR

In accesarea site-ului si utilizarea serviciilor oferite, doar in cazurile in care este necesara obtinerea unui "nume de utilizator" sunteti de acord sa furnizati date adevarate, exacte si complete despre dumneavoastra asa cum se solicita in formularul de inregistrare ca utilizator.

In cazul in care informatiile nu sunt adevarate, inexacte sau incomplete,SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. isi rezerva dreptul de a suspenda sau desfiinta contul dumneavoastra fara nici o notificare prealabila. Utilizatorii site-ului au posibilitatea ca in orice moment sa vizualizeze si sa modifice datele personale in cazul in care au intervenit modificari.

Conform Ordinul Avocatului Poporului nr. 52 din 18 aprilie 2002, SC GOYA ONLINE STORE S.R.L. respecta cerintele minime de securitate a prelucrarilor de date cu caracter personal si anume: 

a)Identificarea si autentificarea utilizatorului 

Prin utilizator se intelege orice persoana care actioneaza sub autoritatea operatorului, a persoanei imputernicite sau a reprezentantului, cu drept recunoscut de acces la bazele de date cu caracter personal. Utilizatorii, pentru a capata acces la o baza de date cu caracter personal, trebuie sa se identifice. Identificarea se poate face prin mai multe metode, cum ar fi: introducerea codului de identificare de la tastatura (un sir de caractere), folosirea unei cartele cu cod de bare, folosirea unei cartele inteligente (smart card) sau a unei cartele magnetice. Fiecare utilizator are propriul sau cod de identificare. Niciodata mai multi utilizatori nu trebuie sa aiba acelasi cod de identificare. Codurile de identificare (sau conturi de utilizator) nefolosite o perioada mai indelungata trebuie dezactivate si distruse dupa un control prealabil intern al operatorului. Perioada dupa care codurile trebuie dezactivate si distruse se stabileste de operator. Orice cont de utilizator este insotit de o modalitate de autentificare. Autentificarea poate fi facuta prin introducerea unei parole sau prin mijloace biometrice: amprenta dactiloscopica, amprenta vocala, angiografia retiniana etc. Parolele sunt siruri de caractere. Cu cat sirul de caractere este mai lung, cu atat parola este mai greu de aflat. La introducerea parolelor acestea nu trebuie sa fie afisate in clar pe monitor. Parolele trebuie schimbate periodic in functie de politicile de securitate ale entitatii (operator sau persoana imputernicita). Schimbarea periodica a parolelor se face numai de catre utilizatori autorizati de operator. Orice utilizator care primeste un cod de identificare si un mijloc de autentificare trebuie sa pastreze confidentialitatea acestora si sa raspunda in acest sens in fata operatorului. Fiecare entitate va stabili o procedura proprie de administrare si gestionare a conturilor de utilizator. Operatorii autorizeaza anumiti utilizatori pentru a revoca sau a suspenda un cod de identificare si autentificare, daca utilizatorul acestora si-a dat demisia ori a fost concediat, si-a incheiat contractul, a fost transferat la alt serviciu si noile sarcini nu ii solicita accesul la date cu caracter personal, a abuzat de codurile primite sau daca va absenta o perioada indelungata stabilita de entitate. Accesul utilizatorilor la bazele de date cu caracter personal efectuate manual se va face pe baza unei liste aprobate de conducerea entitatii. 

b) Tipul de acces 

Utilizatorii trebuie sa acceseze numai datele cu caracter personal necesare pentru indeplinirea atributiilor lor de serviciu. Pentru aceasta operatorii trebuie sa stabileasca tipurile de acces dupa functionalitate (cum ar fi: administrare, introducere, prelucrare, salvare etc.) si dupa actiuni aplicate asupra datelor cu caracter personal (cum ar fi: scriere, citire, stergere), precum si procedurile privind aceste tipuri de acces. Programatorii sistemelor de prelucrare a datelor cu caracter personal nu vor avea acces la datele cu caracter personal. Operatorul va permite accesul programatorilor la datele cu caracter personal dupa ce acestea au fost transformate in date anonime. Compartimentul care asigura suportul tehnic poate avea acces la datele cu caracter personal pentru rezolvarea unor cazuri exceptionale. Pentru activitatea de pregatire a utilizatorilor sau pentru realizarea de prezentari se vor folosi date anonime. Angajatii care predau cursurile de pregatire vor folosi date cu caracter personal pe parcursul propriei lor pregatiri. Operatorul va stabili modalitatile stricte prin care se vor distruge datele cu caracter personal. Autorizarea pentru aceasta prelucrare de date cu caracter personal trebuie limitata la cativa utilizatori. 

c) Colectarea datelor 

Colectarea datelor se face prin introducere directa de catre persoana vizita prin completarea formularelor disponibile pe site-ul companiei. Orice modificare a datelor cu caracter personal se poate face numai de catre utilizatori autorizati desemnati de operator. Operatorul va lua masuri pentru ca sistemul informational sa inregistreze cine a facut modificarea, data si ora modificarii. Pentru o mai buna administrare operatorul va lua masuri ca sistemul informational sa mentina datele sterse sau modificate. 

d) Executia copiilor de siguranta 

Operatorul va stabili intervalul de timp la care se vor executa copiile de siguranta ale bazelor de date cu caracter personal, precum si ale programelor folosite pentru prelucrarile automatizate. Utilizatorii care executa aceste copii de siguranta vor fi numiti de operator, intr-un numar restrans. Copiile de siguranta se vor stoca in alte camere, in fisete metalice cu sigiliu aplicat, si, daca este posibil, chiar in camere din alta cladire. Operatorul va lua masuri ca accesul la copiile de siguranta sa fie monitorizat. 

e) Computerele si terminalele de acces 

Computerele si alte terminale de acces vor fi instalate in incaperi cu acces restrictionat. Daca nu pot fi asigurate aceste conditii, computerele se vor instala in incaperi care se pot incuia sau se vor lua masuri ca accesul la computere sa se faca cu ajutorul unor chei ori cartele magnetice. Daca pe ecran apar date cu caracter personal asupra carora nu se actioneaza o perioada data, stabilita de operator, sesiunea de lucru trebuie inchisa automat. Marimea acestei perioade se determina in functie de operatiile care trebuie executate. Terminalele de acces folosite in relatia cu publicul, pe care apar date cu caracter personal, vor fi pozitionate astfel incat sa nu poata fi vazute de public si dupa o perioada scurta, stabilita de operator, in care nu se actioneaza asupra lor, acestea trebuie ascunse. 

f) Fisierele de acces 

Operatorul este obligat sa ia masuri ca orice accesare a bazei de date cu caracter personal sa fie inregistrata intr-un fisier de acces (numit log la prelucrarile automate) sau intr-un registru pentru prelucrarile manuale de date cu caracter personal, stabilit de operator. Informatiile inregistrate in fisierul de acces sau in registru vor fi: - codul de identificare (numele utilizatorului pentru bazele de date cu caracter personal manuale); - numele fisierului accesat (fisei); - numarul inregistrarilor efectuate; - tipul de acces; - codul operatiei executate sau programul folosit; - data accesului (an, luna, zi); - timpul (ora, minutul, secunda). Pentru prelucrarile automate aceste informatii vor fi stocate intr-un fisier de acces general sau in fisiere separate pentru fiecare utilizator. Orice incercare de acces neautorizat va fi, de asemenea, inregistrata. Operatorul este obligat sa pastreze fisierele de acces cel putin 2 ani, pentru a fi folosite ca probe in cazul unor investigatii. Daca investigatiile se prelungesc, aceste fisiere se vor pastra atat timp cat se va considera necesar. Fisierele de acces trebuie sa faca posibila identificarea de catre operator sau de catre persoana imputernicita a persoanelor care au accesat date cu caracter personal fara un motiv anume, in vederea aplicarii unor sanctiuni sau a sesizarii organelor competente. 

g) Sistemele de telecomunicatii 

Operatorul este obligat sa faca periodic controlul autentificarilor si tipurilor de acces pentru detectarea unor disfunctionalitati in ceea ce priveste folosirea sistemelor de telecomunicatii. Operatorii sunt obligati sa conceapa sistemul de telecomunicatii astfel incat datele cu caracter personal sa nu poata fi interceptate sau transmise de oriunde. Daca sistemul de telecomunicatii nu poate fi astfel securizat, operatorul este obligat sa impuna folosirea metodei de criptare pentru transmisia datelor cu caracter personal. Prin sistemele de telecomunicatii se vor transmite numai datele cu caracter personal strict necesare. 

h) Instruirea personalului 

In cadrul cursurilor de pregatire a utilizatorilor operatorul este obligat sa faca informarea acestora cu privire la prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, la cerintele minime de securitate a prelucrarilor de date cu caracter personal, precum si cu privire la riscurile pe care le comporta prelucrarea datelor cu caracter personal, in functie de specificul activitatii utilizatorului. Utilizatorii care au acces la date cu caracter personal vor fi instruiti de catre operator asupra confidentialitatii acestora si vor fi avertizati prin mesaje care vor aparea pe monitoare in timpul activitatii. Utilizatorii sunt obligati sa isi inchida sesiunea de lucru atunci cand parasesc locul de munca. 

i) Folosirea computerelor 

Pentru mentinerea securitatii prelucrarii datelor cu caracter personal (in special impotriva virusilor informatici) operatorul va lua masuri care vor consta in: a)interzicerea folosirii de catre utilizatori a programelor software care provin din surse externe sau dubioase; b)informarea utilizatorilor in privinta pericolului privind virusii informatici; c)implementarea unor sisteme automate de devirusare si de securitate a sistemelor informatice; d)dezactivarea, pe cat posibil, a tastei "Print screen", atunci cand sunt afisate pe monitor date cu caracter personal, interzicandu-se astfel scoaterea la imprimanta a acestora. 

j) Imprimarea datelor 

Scoaterea la imprimanta a datelor cu caracter personal se va realiza numai de utilizatori autorizati pentru aceasta operatiune de catre operator. Operatorii sunt obligati sa aprobe proceduri interne specifice privind folosirea si distrugerea acestor materiale. Fiecare entitate isi va aproba propriul sistem de securitate, tinand seama de aceste cerinte minime de securitate a prelucrarilor de date cu caracter personal, iar in functie de importanta datelor cu caracter personal prelucrate, isi va impune masuri de securitate suplimentare.

Contact: 021-529-6664
Livrare: Gratuita
Plata: Ramburs / Online prin PAYU

Se incarcă ...